Catent Kinderopvang zet zich in voor kwalitatieve kinderopvang. Als ouder of verzorger speelt u een belangrijke rol bij onze kinderopvang. We betrekken u actief bij alles wat we doen om ervoor te zorgen dat uw kind de best mogelijke opvang krijgt. Dat vraagt om een duidelijk beleid en goede onderlinge afspraken. Op basis daarvan kunnen we samen met u, medewerkers en kinderopvangpartners verantwoordelijkheid dragen voor de ontwikkeling en het welzijn van de kinderen.
Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Mail info@kinderopvangcatent.nl
Bellen 038 303 18 44
Wij verwelkomen uw kind graag op een van onze locaties.
Gebruik onderstaand formulier om uw kind bij ons aan te melden:
Aanmelden • Stichting Kinderopvang Catent
Bij Catent Kinderopvang kunt u kiezen uit verschillende soorten (flexibele) contracten. We gaan altijd op zoek naar de opvang die het beste past bij uw behoefte en die van uw kind(eren).
Catent Kinderopvang biedt de volgende contracten aan:
Niet alle locaties bieden dezelfde contracten aan. Kijk op de websites van onze locaties voor de contracten die zij aanbieden en welke tarieven daarbij horen.
Op de websites van onze locaties vindt u de contracten die zij aanbieden en welke tarieven daarbij horen.
Als u het contract wilt wijzigen of opzeggen, neemt u contact op met de locatiecoördinator of directeur van uw opvanglocatie. Zij bespreken met u de mogelijkheden en kunnen uw contract omzetten of opzeggen.
Als ouder of verzorger speelt u een belangrijke rol bij onze kinderopvang. We betrekken u actief bij alles wat we doen om ervoor te zorgen dat uw kind de best mogelijke opvang krijgt. Met uw hulp willen we een goede omgeving creëren voor de ontwikkeling van uw kind.
De haal- en brengmomenten zijn geschikte momenten om elkaar te informeren.
De thuissituatie is de primaire omgeving voor uw kind. Als ouder/verzorger speelt u hierin een centrale rol. U kent uw kind het beste. Door goed contact en regelmatig overleg kunnen we samen de twee werelden van uw kind met elkaar verbinden. Als we de thuissituatie van uw kind begrijpen, kunnen we hierop inspelen. Tegelijkertijd informeren wij u graag over de ontwikkeling van uw kind bij ons op de opvang.
Als ouder/verzorger informeren wij u op verschillende andere manieren om u op de hoogte te houden van alle gebeurtenissen op de opvang. Dit ontvangt u via de ouderapp of via flyers die op de opvang hangen.
We hechten waarde aan open communicatie. Als er ooit een situatie is die aandacht vereist, nemen we contact met u op en we verwachten hetzelfde van u naar ons toe. We staan open voor een gesprek en vinden graag samen een oplossing.
Via het ouderportaal kunt u uw kind afmelden of een extra dag aanvragen. (Via: kinderopvangcatent.ouderportaal.nl of OuderApp Konnect)
Als u uw kind uiterlijk 90 minuten voor aanvang van de opvang afmeldt, krijgt u daarvoor een ‘tegoed’. Met dit tegoed kunt u de opvang voor een andere dag aanvragen.
Meldt u uw kind korter van tevoren af, dan ontvangt u daarvoor geen tegoed.
Tegoeden kunt u tot en met 31 december van het kalenderjaar inzetten. Daarna komen de tegoeden te vervallen.
Catent Kinderopvang hecht veel waarde aan de samenwerking met ouders/verzorgers. Daarom hebben veel van onze locaties een oudercommissie. De oudercommissie bestaat uit (onafhankelijke) ouders die op vrijwillige basis overleggen met de directeur of coördinator van de opvanglocatie.
De oudercommissie heeft een wettelijk recht om gevraagd en ongevraagd advies uit te brengen over de kwaliteit van de opvang. Een algemeen en huishoudelijk reglement vormen de basis voor het functioneren van de oudercommissie.
U kunt contact opnemen met de directeur van de kinderopvanglocatie om kenbaar te maken dat u deel wilt uitmaken van de oudercommissie.
Nee, niet alle kinderopvanglocaties van Catent Kinderopvang hebben een oudercommissie. U kunt dit op uw kinderopvanglocatie navragen bij de directeur.
Catent Kinderopvang vindt het belangrijk om transparant te zijn.
Deze voorwaarden gelden op de overeenkomsten die Catent Kinderopvang aangaat met ouders. Zij geven duidelijkheid over de wederzijdse rechten en plichten.
Bekijk hier de Algemene-voorwaarden-Kinderopvang_2023 van de Brancheorganisatie Kinderopvang.
Bekijk hier de Aanvullende Voorwaarden van Catent Kinderopvang.
Catent Kinderopvang vindt een goede omgang met persoonsgegevens van groot belang en is zich bewust van de privacywetgeving. Daarom gaan wij zorgvuldig om met de persoonsgegevens van u en uw kind.
In onze privacyverklaring leest u hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens en de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming): privacy-statement
Het Ouderportaal is het belangrijkste middel om te communiceren met de locatie. Via het Ouderportaal ontvangt u berichten van de groep en kunt u zelf berichten sturen naar de pedagogisch medewerkers.
Via de Appstore of de Playstore downloadt u het Ouderportaal. Zodra u inlogt wordt er gevraagd naar een domeinnaam. Deze URL is: kinderopvangcatent.ouderportaal.nl
Zes weken voordat het opvangcontract ingaat ontvangt u een mail met daarin een activatielink om een account aan te maken in het Ouderportaal. Per kind/gezin kunnen maximaal twee accounts worden aangemaakt. U kunt hierin inloggen met uw e-mailadres en via de link maakt u een wachtwoord aan. Heeft u deze mail niet ontvangen? Wellicht is deze mail in uw ongewenste mail beland of duurt het nog langer dan 6 weken totdat het contract ingaat. Is dit beide niet het geval, neem dan contact op met info@kinderopvangcatent.nl.
In het Ouderportaal van KidsKonnect kunt u uw kinderen afmelden en extra opvang aanvragen. Ook kunt u inzien wat uw kind zoal doet op de kinderopvang, doormiddel van foto’s en dag-/weekverslagen. Daarnaast is het Ouderportaal het belangrijkste middel om te communiceren met de locatie. Via het Ouderportaal ontvangt u berichten van de groep en kunt u zelf berichten sturen naar de pedagogisch medewerkers. Ook vindt u in het Ouderportaal uw ondertekende overeenkomsten, facturen en jaaropgaven.
In het Ouderportaal heeft u bij de optie agenda de mogelijkheid om een extra dag aan te vragen. Dit geldt voor alle contracten.
Aan het einde van iedere maand ontvangt u een factuur van Stichting Kinderopvang Catent.
U kunt de betaling voldoen middels een automatische incasso. Zodra u uw contract toegestuurd krijgt, vragen wij u om een machtigingsformulier in te vullen. Middels elektronisch ondertekenen wordt dit verwerkt in ons systeem.
U ontvangt de factuur rond de 20ste van de afgenomen maand (bijvoorbeeld 20 januari de factuur van januari). Wanneer de 20ste van de maand in een weekend valt, ontvangt u de factuur voor het weekend. Rond de 25ste van de maand wordt het geldt van uw rekening afgeschreven (met uitzondering van feestdagen).
Heeft u een nieuw bankrekeningnummer en betaalt u de facturen van de kinderopvang met een automatische incasso? Dan is het belangrijk dat u uw bankrekeningnummer voor de 20ste van de maand wijzigt, in verband met de komende facturatieronde. Via info@kinderopvangcatent.nl kunt u een nieuw machtigingsformulier opvragen. Na ondertekening is uw bankrekeningnummer gewijzigd.
Gaat er op de groep, op de locatie of bij de stichting iets niet goed op algemeen, operationeel of financieel gebied? Dan kunnen medewerkers dit melden. De klokkenluidersregeling maakt het mogelijk om dit zonder gevaar voor hun rechtspositie te doen.
Bekijk hier de volledige klokkenluidersregeling van Catent Kinderopvang.
Gaat er in de opvang of bij de stichting iets niet goed? Dan staan we open voor een gesprek. Soms leidt zo’n gesprek niet tot de gewenste oplossing. Om ook in die situaties te kunnen helpen, hebben we binnen Catent Kinderopvang een klachtenregeling.
Bekijk hier de klachtenregeling in het kort.
Bekijk hier de volledige klachtenregeling van Catent Kinderopvang.
Lukt het niet om binnen de kinderopvang een oplossing te vinden? Dan kunt u contact opnemen met de externe vertrouwenspersoon van Catent Kinderopvang. Dit is mevrouw Sonja Tettero (vertrouwenszaken@kpnmail.nl of 06-24676470).
Leidt de bemiddeling met de externe vertrouwenspersoon niet tot een oplossing? Dan kunt u een klacht indienen bij de Interne Klachten Commissie (ikc@catent.nl). Deze interne commissie beoordeelt de klacht en geeft een onafhankelijk advies aan het College van Bestuur. Dit advies is niet bindend.
De Interne Klachten Commissie bestaat uit de volgende personen:
Bent u uiteindelijk toch niet tevreden met de uitkomsten van de gevoerde gesprekken, de vertrouwenspersoon en de interne klachtencommissie, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de landelijke klachtencommissie: Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterpeelzalen of het Klachtenloket Kinderopvang. Catent Kinderopvang is hierbij aangesloten.